Social Media Summit București 2016

Posted by on Mar 10, 2016 in Blog, Evenimente | 0 comments

Social Media Summit București 2016

Pentru că nu pot neam să povestesc pe SlowRide.ro despre conferința asta, blogul cu care m-am înscris la Social Media Summit, m-am decis să public aici impresiile de la SMS București 2016.

Prin impresii vreau să zic așa. Am fost odată de mult la o prezentare care încerca să-mi vândă ceva, n-am cumpărat nimic. Însă, la sfârșitul prezentării, ne-au întrebat dacă plecăm măcar cu o idee clară de acolo, ceva ce luăm cu noi, Că dacă da, atunci timpul nu fusese pierdut.

Așa că, ce-am luat eu cu mine de la SMS București 2016:
De la Mugur Pătrașcu, fondator Screen Native:
Dacă din 2005 până în 2015 în online a fost o perioadă de pur entuziasm, acum în 2016 suntem în cel de-al doilea val, acela de profesionalizare (că doară d-aia mi-am făcut și eu blog nou, nu?).
Despre facebook – numit the second internet (deși afară, pentru unii este chiar the first internet) – știrile rămân captive pe facebook. Vânzarea e în continuă schimbare. Nu mai există media, există doar ecrane – de telefon, tabletă, TV, desktop. Digitalul a murit ca obiectiv, el a devenit fundamentul, fibra comunicării, electricitatea, dacă vreți.

Într-o lume în continuă mișcare și descoperire a ei înșiși, metodele de comunicare trebuie să se schimbe, să fie în ton cu timpurile. Eu asta înțeleg.

Și încă o idee din discursulul lui, pe final. Oamenii se gândesc din ce în ce mai mult la un echilibru între viața profesională și cea personală. Deși pentru unii aceasta e de negândit, de fapt, beneficiul este dublu – atâta vreme cât în viața personală ți-e bine, vei fi mult mai bun și în viața profesională.

Cristi Manafu

A vorbit despre influenceri. Cine sunt aceștia? Cum sunt aleși? Conform unor studii iSense Solutions:

  • 61% dintre americani își iau deciziile de achiziție influențați de bloguri;
  • 58% dintre internauții de peste 16 ani citesc bloguri;
  • Bloggerii sunt primii influenceri ai Social Media.

De exemplu, pe publicfast.com poți să îți calculezi prețul de publicare. Probabil aceasta e doar  matematică, pentru că în viața reală, relevanța influencer-ului este mai mare decât reach-ul acesta. Adică, degeaba am un milion de followeri (hi,hi) dacă eu scriu despre mașini de curse și tu vrei să lansezi o mașină de… spălat. Pare logic, nu?
Cum alegi influencerii? Varianta celor 7 R:

După reputație, relevanță, autenticitate (real), reach (platforme), răspuns (engagement), calitate (reliablity),  rate. Pentru că mi s-a părut interesant, am mai făcut un pic de lectură suplimentară, aici. Cristian Manafu a terminat prezentarea cu un slide pe care, diplomat, l-a cenzurat. Eu n-am s-o fac, pentru sunt de acord cu ce spunea, pe de-a-ntregul:
 Do the fucking markenting for the year in which we actually live!”

 

De la Nir Refuah – CEE Erickson – cel mai puternic și de impact mesaj pe care eu l-am reținut din prezentarea lui a venit de fapt în urma unei întrebări din public. El este responsabil de campaniile KFC littlemoneybigfun și fakation. Bun, și dacă n-ar fi mers campaniilea acestea, îl întreabă cineva, aveai o plasă de siguranță? Un plan B?

Nir Refuah a spus fără urmă de ezitare: „Am crezut cu totul în ideile acelea și am dat totul”, acesta a fost mesajul lui. I really believed in those ideas.
Un mesaj puternic, care ar trebui să ne mai aducă și pe noi din când în când în postura de a ne cerceta și măsura convingerile. Cred în ideea pe care încerc să o vând? În soluția pe care vreau s-o fac să meargă? Nu? Probabil nici alții nu vor crede.

 

Campania sunt un țăran
Aci m-am îndrăgostit. De mesaj, de asumarea lui, care nu-i deloc ușoară. Campania marca DDB  susținută de Revista Biz a debutat prezentată de divești vorbitori croiți să sustină reîmproprietărirea termenului de țăran cu sensul lui adevărat, frumos, sensul acela care ne aduce aminte de bunici, nu de remarcile peiorative pe care toți le folosim la adresa celor mai…mojici. Este în fapt un demers de reabilitare a țăranului și de susținere a valorilor românești. Dar ce spuneau invitații?

„Mai bine să mănânci slănină cu prietenii decât caviar singur, într-un colț”, ne-a spus Nicolai Tand – fondator La Cantine de Nicolai.

Cât despre acțiunea de a afirma sus și tare – sunt un țăran, (tare greu mai vine asta, nu?) cel mai bine a spus-o Cătălin Năstăsoiu, recunoscând că ne e cam jenă să spunem așa ceva. Adică,

„- Băi, nu ți-e rușine?
– Mi-a fost, dar mi-a trecut”.

S-a vorbit despre asumarea efortului și despre cei care suspină înainte să se fi opintit cu umărul în orice ar sta în calea succesului lor „E GREU!”. Ah, e greu, dar  „norocul nu e pentru oricine, e pentru campioni” (cei muncitori).  – vorbă de la Marius Tudosiei.

De la Bogdan Nițu – Webstyler am aflat o istorie interesantă a marketing-ului, de când s-a născut el pe lume. Dacă acum 100 de ani ne situam în era rațională –  „Produsul meu e cel mai bun” (ceea ce pune accentul pe beneficiu), s-a trecut la era emoțiilor: „Brandul meu te face să te simți bine”.

Următorul pas, ce a creat confuzie în publicul din sală, a fost cel al erei sensului – „Scopul nostru (al companiei, brandului) face bine în lume”. Și nu în lumea întreagă, poate să fie doar în microuniversul meu. De exemplu, am întâlnit o companie de anvelope care are între valorile de bază promovate de acest brand tocmai siguranța rutieră. Pentru mine, asta e important. Iacătă cum sensul nu se confundă cu emoția. Vorbitorul nostru a dat exemplu campania Clever Buoy – o baliză inteligentă care a scăpat oamenii de atacurile rechinilor, iar pe rechini… de linșaj. Baliza avea tehnologia companiei de telecomunicații Optus la bază.

Iată sensul.

Din păcate, pare-se că markentingul este în urma consumatorilor. Social Media nu este despre facebook, Instagram, LinkedIn, youtube. Social Media este despre oameni.

Despre poziționare

Cam cât de bine mi-a picat mie participarea la evenimentul ăsta, fix cu câteva zile înainte de a lansa blogul cel nou? Auzi, că-i simplu ce am de făcut. Trebuie doar să știu:

La sfârșit, am mai prins din zbor câteva adevăruri de la Chinezu, că nu pot să le spun păreri sau impresii. Omul le-a zis pe bune și așa sunt.

În blogging, trebuie să ai un mind set de business. Cu mintea la afaceri, cum ar veni. Orice mail trebuie să primească un răspuns, orice mail poate fi un lead din care poți face conversii. O oportunitate de afaceri. Poate nu acum, poate pe viitor. Blogul este întotdeauna un lucru în care investești. Dacă zici că nu-i așa și că scrii doar pentru tine, te minți singur, că altminteri ai scrie frumușel pe carnețel, l-ai pune în sertar, și n-ai tot număra să vezi cine de câte ori ți-a deschis sertarul să se uite ce scrii tu (a.k.a. n-ai sta cu F5-ul pe pagină să vezi câtă lume ți-a mai intrat pe articol).

Și nu în ultimul rând, legat și de greul de mai sus de care se dau de ceasul morții românii: n-ai reușit? Mai încearcă!

Social Media Summit este despre o conferință dedicată „amplificării interacțiunii consumatorilor cu bradurile prin Social Media, care devine și mediul preferat de transmitere și comunicare a experienței de brand”, conform chiar site-ului lor. Social Media Summit 2016 a fost a cincea ediție organizată de RevistaBiz care a și publicat topurile și listele blogurilor, pe categorii, cu cea mai mare relevanță în anumite domenii. Topuri și liste publicate de Revista Biz și Zelist: aici.

Dacă ți-a plăcut încearcă și:

La Sculeni sunt moldoveni
#RDTC 2016
Despre oameni și cai
468 ad

No Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ferestre în Stânci | Ina Popa Blog - […] cine mă știe o să spună că sunt purcel și că… nu mi-e rușine? (Mi-a fost, dar mi-a trecut.)…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *